Monday, March 15, 2010

Facebook 'Kerajaan Langit'

Sweden atau Demmark menyiarkan kartun kartun Nabi Muhammad menghina Islam, sememangnya kita umat Islam begitu marah dengan perbuatan itu dan semalam Dewan Pemuda Pas semalam mengutuk tindakan sebuah akhbar Sweden :Dagens Nyther :yang menyiarkan karikatur menghina Nabi Muhammad SAW baru-baru ini.

Sebelum ini kita sering mengutuk perbuatan sedemikian yang banyak berlaku di Eropah dan sebagainya. Begitu juga dengan novelis India-British Salman Rushdie yang pernah menerbitkan bukunya The Satanic Verses pada 1988. Novel ini mengundang kontroversi pada September 1988 kerana menghina Nabi Muhammad. Tajuk novel ini dimaksudkan Al Quran dan hadis nabi sebagai surah syaitan

Kini tiba pula dengan perbuatan yang hampir serupa dalam versi tempatan di Negara ini.
‘Pengendali Kerajaan Langit’ muncul di sesawang nya laman Facebook, dan memuatkan beberapa ‘watikah’ nya yang menghina nabi Muhammad S.A.W.

Tetapi setakat berita yang tersebar beberapa hari lalu, pihak kerajaan kita masih lagi membisu, hanya Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, berkata kerajaan akan menyiasat laporan mengenai kewujudan laman web sosial Facebook yang dimiliki Ayah Pin itu dan kita merasakan hal membimbangkan tambah nya.

Rasa nya mungkin NGO atau pertubuhan pertubuhan yang lain akan bakal ‘mengambil’ tindakan mereka selepas ini.

klik gambar untuk dibesarkan.

Antara yang disiarkan dilaman facebook Ayah Pin itu termasuklah:

1] Hukum boleh bernikah dgn kanak-kanak adalah hukum jahiliyah yg Muhammad bawa masuk dlm Islam. Berkata Al-Mutawaffi dlm kitabnya Al-Mujabbar: Brgsiapa berhukum pd zmn jahiliyah dan Islam redo dgn hukum itu maka jadilah ia HUKUM ISLAM. Hukum Islam memang tidak bertamadun membenarkan kanak-kanak kecil menikah, rendah tamadun mcm jahiliya

2] Berita di Klantan budak 10 tahun dikahwinkan. Tok ayah x terkejut kerana Muhammad kawin dgn Aisyah pd umur aisyah 6 tahun dan menggaulinya pd usia 9 tahun. Bygkn lelaki berusia 50 tahun mlakukn seks dgn budak 9 thun. Sgt tidak brmoral nabi umat Islam ini. Inilah bukti rendahnya moral Islam yg diajar oleh Muhammad. Tinggalkan agama tidak brtamadun ini!


Klik link ini untuk terus ke alamat facebook tersebut.

-m/c

0 comments:

Post a Comment